Waktu solat

Friday, 28 February 2014

KISAH WECHAT VS MP BAHAGIAN 1

Assalamualaikum, alhamdullilah setelah beberapa bulan dan minggu tak menjengah malam ni dapat jugak menulis lembaran seterusnya. Kali ni MP nak kongsikan satu pertemuan dan perkenalan yang lucu dan meninggalkan kesan pada jiwa MP.

Ceh wahh..... MP, jangan nakal ha...

Beberapa minggu yang lalu MP on kan sistem wechat, ye la dah semua kawan pakai wechat takkan la nak ketingalan pulak... MP sedar segalanya telah di atur oelh allah s.w.t dengan rapi dan tersusun.. kerja kita sebgai hambanya hanya menjalaninya dengan terbaik.

MP cuba la satu sistem wechat dalam fon yang mana ada di tulis "TEMUI" , bila  saja on kan sistemyang satu ni apa lagi berderek kenalan baru muncul... dah la xkenal. Tak tahu la macam mana tertekan pada seorang pemudanya ni...

Namanya apa MP..... haaaa, yang tu biarlah rahsia OK.

MP pun just said "hye".  Tak lama kemudian, bersahut... bila sembang entah la macam mana boleh tertaip wechat ni dengerous...

he ask why.. so MP cakaplah because kita akan berkawan dan jumpa dengan ramai orang yang kita sendiri tak kenal apatah lagi tahu.

Tapi perkenalan dan persahabatan tak lama kerana ada masalah tertentu cuma MP sedar bahaya wechat ni memang meluas, inilah kecangihan teknologi dunia... segalanya hanya di hujung jari.

Namaun MP sedar dan gembira kerana dapat kenal dan tak sangka dapat bersembang dengan pemilik " SEBALIKNY".

Alhamdullilah, dia pemuda yang baik cuma nakal sedikit...  Sesungguhnya pertemuanh itu adalah takdir allah, dan daku bersyukur dengan coretannya.. alhamdullilah, amin.

No comments: