Waktu solat

Monday, 18 November 2013

Hati ini Milik Allah

Assalamualaikum dan salam bicara dari MP. Semoga bicara kali ini memberikan kegembiraan dan kesenangan buat semua yang sudi menjengah blog MP. Alhamdullilah,hari-hariku yang dilalui kini kian merubah warna. Semoga segala-galanya semakin membaik,amin.

Tak sangka bila lama tak menjengah blog dan menulis banyak benda yang tertinggal, bukan hati tak ingin berbicara cuma keadaan yang tak mengizinkan berbuat demikian. Maklum saja status  pelajar STPM baru saja hilang jadinya sekarang baru laboleh bergiat aktif semula. Namun malangnya fikiran pulak agak berserabut,  ujian yang datang seringkali mematahkansemangat dan untuk bangkit kembali bukanlah suatu yang mudah. Alhamdullilah, setiap apayang berlaku ada hikmahnya yang tersendiri.

Bila tangan tidak lagi seberat dulu, MP sengajakan meletakkan bait-bait bicara puisi lama moga semangat kian bercambah. Insyaallah, setiap kesusahan pasti ada kesenangan. :)

Saat ku menulis dan menekan setiap huruf di papan kekunci ini, alhamdullilah. MP mampu tersenyum kerana sesungguhnya pabila menjengah blog-blog sahabat yang masih menghijau mahupun yang jauh lebih hebat tintanya, semangat diri ini seakan bangkit kembali. Alhamdullilah, syukur bagi allah s.w.t yang memberikan keindahan buat diri hambanya yang serba kekurangan ini.

Meskipun kesihatan kurang membaik namun kehidupan yang bakal di jengah pada beberapa ketika nanti pastinya tersulam dengan ujian yang lebih mencabar, so tak boleh lemah-lemah lagi.

Baiklah, nampaknya setakat ini sajalah bicara MP untuk kali ni ya.. Insyaallah, bicara seterusnya pasti di up date nanti.

Assalamualaikum sahabat. Sekian... :)

1 comment:

Ahmad Zaki said...

Hope MP sembuh. Sekarang memang musim hujan. Cepat dapat demam... Kena berhati2 dengan kesihatan... =)