Waktu solat

Sunday, 1 September 2013

Cup Cake Stail Life

Assalamualaikum tinta di buka, kehidupan sesungguhnya begitu banyak takrifan namun bagi MP hidup ini suatu yang paling indah, wadah bicara yang di ungkap melalui penulisan bukanlah untuk MP mencari publisiti namun sebagai lompatan ke dunia realiti. Bukan maksubnya MP adalah suatu yang palsu bukan pula manusia di zaman batu tapi MP permerhati dalam dunia realiti. Seriusly banyak benda yang MP tinggalkan tanpa MP sedar sebenarnya MP telah kehilangan. Kehilangan memberi banyak pada erti kehidupan namun sekarang MP bukan Si bayu yang hanya meniupkan wadah melalui penulisan namun pastinya turut menjadi tali ukur untuk MP memperbaiki diri..

Walaupun terpaksa meninggalkan jawatan dan glamor sebagai seorang ahli sukan dan pemidato serta pangkat akhir sebagai si badut yang menghiburkan, MP sedar semua tu hanyalah sementara. Bila hilang kegembiraan di wajah dan semangat segalanya akan berubah. Si atlet sukan juga akan kalah, si pemidato hebat juga terpaksa berundur dan si badut juga hilang pada watak cerita. Aku hanyalah aku, bangkit sedari tidur memang sukar. Merangkak di sebalik hipokrit manusia memang payah. Bila kegagalan menjadi ketua atasan, teman-teman yang kononnya perwira budiman pastinya perlahan-lahan meninggalkan perih jerih yang bukan keperluan bagi mereka, cuma pertautan di saat panglima di angkat menjadi ketua.

Hehehe... Berpusing-pusing tinta ini bukan. MP bukanlah segaja membuka bicara cerita lama cuma inilah Cup Cake Stail Life. Pernah  MP mendengar dari mulut seorang pendidik, katanya manusia itu hipokrit dan jangan pernah percayakan sesiapa pun di atas dunia ini dalam erti kata 100% percaya. Kerana lidah itu tidak bertulang, wajah itu topeng buatan.  Kesahihan yang benar hanyalah disaat kegawatan kerna di saat itu si pemuka yang ikhlas dan peniti kebendaan akan kelihatan.

Sahabat! MP seringkali menyangka alur yang cetek pasti akan terus mengalir hingga akhirnya muara yang kelihatan. Namun satu perkara yang sering terlupa, tak semudah yang di sangka sebelum ke muara hulunya adalah punca.

Maksubnya... MP sedar kemenangan yang akhir bukanlah semuadah yang di sangka masih banayk liku-liku dan pancaroba perlu di lalui, kerna itu disinilah MP akan mengarakkan segala permula untuk Dunia Pena.

Sekian.... tintaku dari pemilik Dunia Pena.

2 comments:

Kathy Rbain said...

comel pulak..

mustika pena said...

Terima Kasih akak :)... urm2 sorry la. MP punya blog skit sangkut la time nak reply komen. Masih tgh try sattle ...hurm