Waktu solat

Sunday, 25 August 2013

ELEXANDER THE GREAT @ Zulqarnain Qurani

Salam bicara sahabat MP semua..... alhamdullilah, bersyukur kita kepada allah s.w.t kerana dengan limpah kunianya masih lagi dapat kita menikmati kehidupan pada saat ini dan ketika ini.  Allah huakhbar!!!, Sahabat... bagaimana agaknya insan-insan yang sedang di uji di luar sana ya. Semoga segalanya baik-baik saja dan rahmat allah untuk kita... amin.

Sahabat! MP hanya ingin berkongsi tentang suatu kepentingan yang agaknya masih kabur dan mungkin kita juga masih tidak tahu atau juga terlupa dengan satu kebeneran yang sudah terang lagi bersuluh sengaja di tutup tentang pengertahuan kita semua pada seorang pejuang islam yang kisahnya terdapat di dalam al-quran. Allah.... sahabat masih ingat pada seorang yang bernama Elexander The Great?

Sahabat sekalian.... Elexander The Great juga adalah Zuqarnain Qurani. Zurqarnain Qurani @Elexander The Great adalah putera Raja Philip dari Mecedonia. Jika diteliti dengan teliti, kita akan menemui satu fakta yang jelas dan lagi nyata bahawa al-Quran menyatukan kisah tentang Yakjuj dan Makjuj dengan pengembaraan Zulqarnain. Sedangkan, sumber-sumber dari Bible hanya menceritakan tentang Yakjuj dan Makjuj atau Gog Magog sahaja tanpa mengaitkannya dengan Zulqarnain.

Bible tidak mengisahkan secara jelas tentang watak Zulqarnain. Sahabat MP sekalian... ini jelas membuktikan terdapat beberapa hal yang membezakan antara al-Quran dengan Bible tentang Yakjuj dan Makjuj. Padahal turunnya surah al-Kahfi kepada Nabi Muhammad s.a.w tentang watak Zulqarnain adalah dalam rangka menjawab pertanyaan orang Yahudi. Logiknya para sahabat sekalian, sudah tentu para Rabi Yahudi tahu banyak tentang hal berkaitan dengan Zulqarnain yang kisahnya terkubur berabab-abab. Namun demikian, dalam inskipsi Yahudi di dalam Perjanjian Lama dan Baru tidak ditemui sedikitpun tentang watak Zulqarnain, yang ada cuma hanyalah kisah Gog Magog@ Yakjuj dan Makjuj.

Sahabat! Kita sendiri dapat menilainya bukan... Nabi Muhammad s.a.w yang kita sedia maklum ummi (Buta Huruf) dari padang gurun dan pergunungan Paran Arab membuka tabir rahsia ini. Hal ini membuatkan para pendeta Yahudi pada masa itu terperanjat dan takjub.

"Bagaimanakah seorang yang buta huruf mampu menceritakan kisah Zulqarnain dan Gog Magog dalam satu kisah?"

Hal ini tidak di jumpai dalam kitab-kitab mereka sendiri. Mereka takjub, hairan tetapi pada akhirnya meredka tetap tidak beriman kepada kenabian Muhammad. Sesungguhnya ini semua adalah bukti bahawa al-Quran adalah wahyu dari allah s.w.t , bukanlah karangan dan gubahan Muhammad, dan bukan pula hasil plagiat yang di tuduh oleh para Orientalis dan Evangelis selama ini.

Sesungguhnya kebenaran itu akan tetap terserlah bila sampai saat dan ketikanya.
Allah huakbar!!!
Sekian...



No comments: