Waktu solat

Saturday, 16 March 2013

Kebersihan nilai seorang insan

Salam bual bicara dan salam 1 malaysia. :)

Ok, perbualan kita kali ini ingin sekali aku menyentuh tentang kebersihan. Yupp, kebersihan. Kenapa agaknya aku berkisar soal kebersihan. Kebiasaannya aku berkisarkan tentang hati yang jiwang gitu.... >_<

Apa yang aku ingin katakan ini sebenarnya penting sekali dan jika perhatian itu adalah suatu yang membijakkan anda maka apa yang aku katakan in i mampu membetulkan diri kita semua, insyaallah.

Seperti yang aku bicarakan sebelum ini, manusia itu indahnya di lihat daripada akhlaknya jika akhlaknya buruk maka buruklah segalanya. Kebersihan itu sangat penting. Kebersihan bukan saja bertumpu pada pakaian,wajah dan penampilan yang di tonjolkan tetapi dari aspek ersekitarannya.

Tengok gambar ini!!


So apa yang korang semua fikir? Kotor kan!! yupp, aku pun sangat sedih bila lihat semua sampah ni... dari mana ia datang? dari mana lagi kalau bukan dari kita manusia ni yang suka buang sampah merata-rata dan suka cemarkan suatu yang sangat bernilai. So mana nilai seorang insan kat situ.

Tiada apa yang mampu aku katakan, sampah ni mungkin dah agak lama kat sini dan tiada sebarang tindakan di ambil... aku takde kekuasaan untuk mencegahnya kecuali malalui penulisan ini... so hopely , kita semua mampu hindarkan pantai kita dari terus tercemar macam ni...

 aku haraplah, satu hari nanti akan ada tindakan untuk membersihkannya kembali... dan aku harap kita semua mampu kerja sama. itu harapanku..., amin

3 comments:

mustika pena said...

Buka mata dan hati... untuk memberikan nilai yang lebih baik

[PCL] said...

pantai mna tu MP..? kalu morib n kelanang, kebersihan mmg masih ditahap yg membimbangkn...

mustika pena said...

Pantai Teluk Ketapang, Terengganu. Tujuan penulisan adalah mngharapkan akan ada tindakan untuk membersihkannya lagi baik jika diadakan kempen pantai kita yang pernah di lakukan oleh sekolah saya dahulu cuma kali ini kepada umum atau suatu kelab dan mungkin org awan boleh turut serta. Ianya sebuah tempat yang cantik dan antara tempat kunjungan pelancong. Mungkin saya dan anda semua boleh turut serta untuk membersihkannya jika diberikan peluang. :)