Waktu solat

Saturday, 13 October 2012

Target ku.....bagaimana target mu







     Salam... selamat tengahari semua,,, urmmm mana2 yang baru bangkit tidur pi basuh muka dulu ok...mana dah memang siap cuci muka meh sini kita sembang2 sambil dengar tiqa bagi kaunseling sikit...hehhehhhe.

    Mengada2 betul kan....wahahhahhaha

    Ok...kali ni aku nk share la gan korang semua apa yang aku nak target la...,yang pertama aku nak skor result stpm aku penggal 1 ni pling skit 3.50 so tak la rendah dan tak tinggi sangat.Aku tahu bukan senang nak berjaya dan bukan susah nak down betul tak....

   Setiap kemahuan jika diselit dengan usaha pasti kita akan berjaya.....itu yang aku dapat dari member aku bila aku cakap aku nak skor resul tu pengal 1 ni. Katanya aku bukan lah tak mampu cuma kadang2 aku terleka...terleka dengan hal dunia dan terlalu asyik nak dapat apa yang di idam sampai aku lupa kepentingan diri sendiri.So katanya kau perlu kurang kan sedikit....urmmmmm,boleh tahan jugak member aku kaunselingnya.

   Memang lumrah manusia suka kan suatu yang hebat...aku pun takkan terlepas dari semua tu. Apatah lagi bila kita dikelilingi dengan semua yang memberikan kita situasi yang sukar dkawal....contohnya tengok orang beli ipad... kita pun nak jugak...bila tak dapt mula la frust menonggeng.

   So perkara pertama kita perlu buat,sasarkan yang tertinggi dalam kemahuan kita....dan dengar pandangan orang lain... macam yang member aku buat...peringkat awalnya memang agak sukar nak dengar dan faham sebab kita ni memang dilahirkan dengan sifat ego....

   Jadinya buang perasaan menyampah bila member nasihat dan ambil intipati yang baik dari nasihatnya tu.Insyaallah berjaya.Macam sahabat aku ni... dah samapi pun ke Mesir. Siap sambung buat medicine kat universiti al-azhar lagi beruntung kan...

    Aku bila pulak nak jejak kaki kesana sebagai pengkaji dalam bidang arkiologi.... cemburu lah....
 Fahmi....sorry la klau tiqa masukkan kamu sekali dalam entry kali ni...saja je...huhuhuuhuuhu.
 
    Insyaallah jika apa yang aku hajat tercapai.... pasti aku akan sampai jugak....fahmi,awak jadi juru pandu saya eikkkk....hehhehehe. Opppp,lupa dah belajar bahagian perubatan mesti sibuk....hahhahhaha.
Gatal pulak aku....ok lah gurau saja.

  
    Yang kedua,bila dah berjaya dapat apa yang di hajati...jangan lua orang yang selalu bagi sokongan kat kita.... Orang pertama yang perlu kita ucapkan terima kasih sudah tentu kedua ibu bapa kita.Tanpa mereka kita takkan berjaya...samalah macam kita dengan golongan yang kedua...yang amat perlu kita hargai pengajaran mereka...iaitu guru2 kita. Dan jangan lupa dalam solat sentiasa berterima kasih dan salalu berdoa yang terbaik dalam kehidupan...apa yang penting keberkatan dalam hidup.







 




       Yang terakhir...carilah pasangan yang mampu membimbing diri kita ke arah yang baik.Sentiasa letakkan target yang tinggi dalam hidup...semoga sukses....
walallalallallal...

hehhehehhehe.


    
      Oklah,,,sampai sini saja penerangan aku sekali ini...wassalam...dan selamat berjaya.....wazappppppppppp.
   

  

No comments: