Waktu solat

Saturday, 13 October 2012

Nikah kawin...








 Salam sejahtera semua...entry aku kali ni lebih menjurus kepada gambar ni. Kebelakangan ni kita semua dapat tengoklah...kebanyakkan muda mudi lebih suka kawin awal...cuma aku....belum lagi la...hhehhehhe.Promo lak pulak...huhuuhuu

    Sebenarnya aku baru je lepas makan nasi minyak member lama aku ni...sedar tak sedar rupanya aku dah boleh di ketegorikan sah nak nikah...tapi takkan la se awal tu kan...hahhahhahhha.

    Macam biasa bab nikah kawin ni....memang suatu yang menyeronokkan tapi dalam kita duk syok nak kawin2...nak nikah2....perkara penting yang pertama ialah faham apa itu perkahwinan...Kita tak boleh main terjah je...bukan nak hidup sehari dua dengan bakal suami tapi bertahun2...sampai akhir hayat. Kalau setakat hari ni kawin besok out baik pikir masak2 kan...

   Aku sendiri pun bukan power bab2 kawin ni...aku pun belum kawin...hahhahaha...masuk peribadi sendiri la pulak...hahahhha. Ok...stop....meh sambung ayat tadi.

   Macam yang aku cakap tadi banyak yang kita semua dapat tengok hari ni.... ramai yang kawin tapi lagi ramai yang bercerai....apa sebabnya.... entah la, macam2 la...tu tak kira yang main perang2 lagi dalam rumah tangga...

    So pada yang nak berkahwin ataupun yang dah kawin... perkemaskan diri dalam semua aspek baik dari segi agama mahupun pengertahuan. Bukan apa...takut nanti bila dunia rumah tangga tu tunggang tebalik kita tahu apa yang perlu dilakukan..

   Pada yang terasa aku minta maaf sangat2 tau.....,bicara aku kali ni takde kena mengena dengan sesiapa sama ada yang dah berkahwin mahupun yang nak kawin...hhuhuhuuhu.

    Jika terkasar bahasa dan tersilap type.....sorry ok.

    Wassalam....,selamat berfikir sejenak....Wazapppppppp


No comments: